Vill du nå ut till din målgrupp med ditt varumärke och bygga upp ditt företag med hjälp av ett enkelt och närmast gratis verktyg som är mer värdefullt än en helsida i tidningen?

Företagarens Bloggsuccéguide är grundkursen för dig som vill lyckas med din företagsblogg. Du får tillgång till alla kurser:

- Skapa en företagsblogg
- Skapa en bloggstrategi
- Marknadsför din företagsblogg
- Bloggdesign
- Sökoptimering

Företagarens Bloggplaneringskit är för dig som vill planera allt ditt blogginnehåll snabbt och enkelt. Du får tillgång till exklusiva material skapade endast för detta, bland annat den populära Bloggkalendern där du kan lägga in allt inför de kommande månaderna.

Grundkurs för dig som vill börja blogga eller som redan har en företagsblogg men vill börja om från början. Du lär dig bland annat:
- Vad du behöver veta för att starta en blogg och skapa en bloggplan
- Bloggplattformar, använd rätt plattform från början
- Vad du säljer och vad dina kunder vill veta – hur du tar reda på exakt vad de vill veta så att du kan svara på deras frågor på din blogg
- Identifiera din målgrupp och ta reda på exakt vad de vill veta

Mål: Att ha en grundförståelse för hur en blogg fungerar och kan hjälpa ditt företag.

Lär dig skapa en bloggstrategi och hur du skriver rubriker som säljer. Allt du behöver veta om hur du når ut till dina läsare och säljer med mer din blogg.

I denna kursen får du lära dig hur du får mer trafik till din företagsblogg, hur du gör det mesta möjliga utav att gästblogga och hur du engagerar dina läsare med bra bilder.

Hur ser din blogg ut egentligen? Hur viktigt är det egentligen med bloggdesign? Spelar det någon roll för dina besökare och potentiella kunder? I denna modulen går vi igenom vikten av att din hemsida och blogg lever upp till kundens förväntningar och inger ett professionellt intryck.

Rubriken är det första som avgör om vi över huvud taget överväger att läsa resten av innehållet. Vi är mer benägna att fortsätta läsa om rubriken lovar oss något, ett resultat eller fakta. Visste du t.ex att endast 2 av 10 rubriker gör att vi fortsätter läsa? Tänk igenom vilka sorts rubriker som du oftast dras till. En bra rubrik lockar fler läsare. I denna microkurs lär du dig allt om hur du skapar bra rubriker som säljer.